Den Haag, 2022
In het buitenland is België gekend voor zijn strips, voor zijn bieren, maar zeker ook voor zijn chocolade. Dit project is hier een bewijs van: een Belgische chocoladewinkel in Nederland, uitgebaat door een Israëlische mevrouw. Lees meer...
Naast het feit dat elke cm² nuttig besteed moest worden (winkeloppervlakte is duur), was het ook zaaks om de niche van dit winkelconcept tot in het detail daarop te richten. Geen veelheid aan sferen, maar alles geënt op de chocolade producten zelf.
Alle materialen, kleurgeving en sfeerbepalende elementen moeten het totaalplaatje doen kloppen zodat de klant finaal chocolade en de sfeer die daar van uit gaat beleeft. En de winkel zelf als het ware chocolade ademt.
Naast teasing en tasting, verkoop per stuk of voorverpakt, is er ook een workshop-ruimte voorzien. In de overtuiging van de uitbaatster gaat het trouwens niet alleen om beleving, maar minstens voor haar persoonlijk ook over een manier van leven zondermeer. Als een opdracht ons op zulke wijze bereikt, zijn we ook zelf uitermate gemotiveerd en gepassioneerd. Win/win noemt men zo iets.